کد خبر: ۸۴۱۱
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

اهدای طلاهای بانوان محله دانش‌آموز برای بازسازی عتبات

پرچم متبرک گنبد امام‌حسین(ع) را که به مسجد حضرت سکینه(س) آوردند، این‌قدر پرشور و حال و معنوی بود که موجب شد چندین نفر از خانم‌ها طلاهایشان را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند.

قرار بود یک روضه‌خوانی باشد، مثل بقیه برنامه‌های عزاداری. پیشنهاد پخت آش مطرح شد و اهالی محل هم هر‌کدام یکی از مواد مورد‌نیاز را آوردند. مثل همیشه دیگ‌ها را برپا کردند و قرار بود در آخر مراسم، این آش بین مسجدی‌ها توزیع شود، اما هنوز روضه تمام نشده، اتفاقاتی افتاد که به گفته حاضران، در چهل‌سال گذشته بی‌سابقه بود.

همه آمدند و همدل شدند تا برای ائمه (ع) و فضا‌های متبرکه کاری ارزشمند انجام دهند.


کار بی‌نظیر خانم‌های محله

مسجد حضرت سکینه(س) محله دانش‌آموز همیشه در مناسبت‌های مختلف، برنامه برگزار می‌کند. تعدادی از اهالی هم پای ثابت این برنامه‌ها هستند.

زکیه انتظاریزدی که یکی از فعالان و قدیمی‌های این مسجد است و در برگزاری این برنامه و بسیاری از دیگر برنامه‌ها مشارکت دارد، درباره مراسم روضه‌خوانی برگزارشده، می‌گوید: مثل همیشه قرار بود سخنران بیاید و بعدش مراسم روضه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) اجرا شود.

همچنین هماهنگ کرده بودیم که پرچم متبرک گنبد امام‌حسین(ع) را بیاورند در مسجد و بالای سر حاضران دور دهند. ولی این بار که این اقدام انجام شد، این‌قدر پرشور و حال و معنوی بود که موجب شد چندین نفر از خانم‌ها طلاهایشان را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند.

در این مراسم به ظاهر کوچک محلی، دو عدد النگوی طلا، یک گردنبند، یک جفت گوشواره، یک عدد دستبند، یک انگشتر طلا، یک انگشتر نقره و حدود ۴ میلیون تومان پول را خانم‌ها برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که به گفته انتظار یزدی در چهل‌سال گذشته در این مکان بی‌سابقه است.

آش را رها کردیم و آمدیم زیر پرچم

ادامه این ماجرا را از زبان زهرا نامجو که اهدا‌کننده یک قطعه طلاست، می‌شنویم: تا حالا چند‌بار چنین مراسمی در این مسجد اجرا شده است و پرچم متبرک را آورده‌اند. آن روز هم بعداز صحبت‌های سخنران، جعبه حاوی پرچم حرم امام‌حسین(ع) را آوردند و چندنفر از خانم‌ها درحالی‌که «لبیک یا حسین(ع)»می‌گفتند، پرچم را از پله‌ها بالا آوردند و روی سر حاضران چرخاندند.

به گفته او صحبت‌های سخنران دل همه حاضران را به امام‌حسین(ع) گره زده بود و وقتی پرچم متبرک را آوردند، آن‌قدر خانم‌ها حال و هوای معنوی پیدا کردند که موجب شد بدون هیچ اعلام قبلی، به‌طور خودجوش یکی‌یکی طلاهایشان را اهدا کنند.

اشرف صابریان از دیگر حاضران در این مراسم بوده است. او به خاطر اینکه درگیر تهیه آش بوده در برنامه حضور مستقیم نداشته است، اما می‌گوید: جو برنامه آن‌قدر معنوی و پرشور و حال بود که ما هم از بیرون تحت تأثیر آن قرار گرفتیم و برای مدت زمانی، آش را رها کردیم و آمدیم تا از این جو معنوی بهره ببریم.

او هم جزو قدیمی‌ها و فعالان مسجد است و بیان می‌کند: همه افراد مسجدی دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند و به شکل‌های مختلف، این ارادت خود را نشان می‌دهند، اما این‌بار این حجم از کمک‌های مردمی، آن هم در‌حالی‌که اعلام قبلی نشده بود، برای خودمان هم عجیب بود و امیدواریم بتوانیم به‌زودی همراه همین عاشقان اهل‌بیت(ع) به حرم‌های بازسازی‌شده عتبات عالیات مشرف شویم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر